Kolektory wydechowe

     Nasza firma obok innych produktów zajmuje się także produkcją kolektorów wydechowych.

Produkujemy kolektory na indywidualne zamówienie:

  • dla klientów, którzy chcą podnieść osiągi samochodu, często w komplecie z układem wydechowym aby jak najlepiej zadbać o odprowadzenie gazów wydechowych z komory spalania silnika i obniżyć ciśnienie zwrotne układu wydechowego
  • dla klientów którzy montują turbosprężarkę - w celu zamontowania owej sprężarki
  • dla klientów, którzy zakładają nietypowe silniki do innych aut aby całość współpracowała bez zastrzeżeń
  • dla klientów, którym seryjne odlewane kolektory notorycznie pękają i po prostu nie mają innego wyjścia.

 

Dobrze zrobiony kolektor wymaga olbrzymich nakładów pracy. Jest to część produkcji, do której podchodzimy bardziej hobbistycznie, praktycznie każdy kolektor to przygoda, przygoda z piłą, spawarką, szlifierką w ręku. Często przygoda ta trwa nawet cały tydzień - to czas, aby zaprojektować, idealnie spasować, pospawać, wyszlifować i wypolerować taki kolektor.

     Każdemu kolektorowi aby spełniał swoje zadanie podniesienia mocy/momentu obrotowego w silniku - musi towarzyszyć właśnie to dopracowanie, doszlifowanie, dopieszczenie, poszczególnych elementów, jak i polerowanie całości.
 

Praca nad kolektorem:

kolektor

kolektor

     Praca zaczyna się od wycięcia laserowego tzw "przylgni", - flanszy, którą przykręcamy do silnika, która jest za razem elementem mocującym cały kolektor, jak i miejscem, gdzie spaliny przechodzą z silnika do układu wydechowego. To bardzo ważna część i dlatego właśnie ważne jest, żeby całość była idealnie wycięta i spasowana tak, aby nie stworzyć żadnych oporów rozpędzonym gazom wydechowym. Drugą nie mniej ważną sprawą jest fakt, iż właśnie tu chwilami panuje wysokie ciśnienie i różnice temperatur, szczególnie zimą gdy w chwilę z temperatury -20 stopni robi się nagle +700. Wycięcie laserowe tej przylgni ze stali kwasoodpornej o grubości 10mm - (jednorodnego materiału z resztą kolektora) gwarantuje nam bezawaryjną pracę i dokładne spasowanie całości, pozwala wyeliminować pękanie na spawach łączenia różnych typów materiałów jak w przypadku kolektorów niejednorodnych, gdzie np. flansze są ze zwykłej stali, "aby było taniej".

     Jak widać kolektor wydechowy to nie tylko projekt, "każde konie mechaniczne" - efekt uzyskujemy, dokładnością, idealnym spasowaniem rurek i bardzo żmudną pracą przy jego tworzeniu.
 

Orientacyjne ceny
/ceny netto/
Kolektor wydechowy do silnika wolnossącego (4 cylindry)
od 4500 zł
Kolektor wydechowy do silnika wolnossącego (6 cylindrów)
od 5500 zł
Kolektor wydechowy do silnika turbodoładowanego (4 cylindry)
od 4500 zł
 
Cena obejmuje kompletną usługę: demontaż starego kolektora, montaż nowego, podłączenie czujników i sond Lambda. W razie potrzeby - wykonanie nowych uszczelek.