Chiptuning

     Jako, że zmianom układu wydechowego, bądź dolotowego bardzo często towarzyszy także zmiana oprogramowania sterującego silnikiem komputera w nowszych samochodach - dzięki współpracy z renomowanymi firmami  w dziedzinie chiptuningu jak UNITRONIC, VTG specjalnie dla Państwa rozszerzyliśmy ofertę o profesjonalny chiptuning (zmianę oprogramowania) komputera sterującego pracą silnika - ECU przez złącze diagnostyczne OBD.

     Komputer nazywany ECU - "Engine Control Unit" odpowiada za parametry pracy silnika w każdych warunkach prędkości i obciążenia. Parametry pracy zapisane są w postaci tabeli i są umieszczone w pamięci ECU.

     Całkowity kontakt z samochodem odbywa się jedynie przez kabelek - podłączony przez złącze diagnostyczne OBD, bez lutowania, klejenia itp, co jest bardzo ważne w przypadku aut będących jeszcze na gwarancji. Każdy nasz klient może wybrać program (SOFT lub SPORT) dostosowany do jego wymagań odnośnie dynamiki i mocy, a także stanu technicznego i przebiegu samochodu.

     Nowe oprogramowanie tworzymy w oparciu o najlepszej jakości produkty renomowanych zachodnich producentów, którzy od lat zajmują się cziptuningiem, mając największe w tej branży doświadczenie.

     Oferujemy "bezpieczny tuning" - podniesienie mocy oraz momentu w granicach rozsądku, aby auta używane na codzień nadal charakteryzowały sie bezawaryjnością.

     Silniki turbodoładowane obecnie produkowane posiadają bardzo wysoką sprawność mechaniczną. Właśnie dlatego bardzo dobrze reagują na poprawianie fabrycznych osiągów bez wpływu na zmniejszenie ich żywotności. Przeprowadzona przez nas modyfikacja wykorzystuje rezerwy dla danego typu silnika, np nowoczesne silniki TDI posiadają rezerwę w granicach 30% mocy fabrycznej. Ponadto same ustawienia komputera nie powodują drastycznego wysilania silnika na najwyższych obrotach, co mogłoby go bardziej "męczyć"

     Tuning oprogramowania sterownika odbywa się jedynie przez przesunięcie krzywych mocy/momentu obrotowego w lewą stronę, tzn określona moc jest uzyskiwana przy niższych obrotach silnika. Obrazowo inaczej mówiąc:
- normalna jazda 90-konnym Seatem Ibizą 1,9 TDI przed tuningiem odbywała się przez naciskanie pedału gazu na połowę lub 3/4 mozliwości.
- dynamiczna jazda to było często wciskanie "do deski"

     Po chiptuningu 130-konna Ibizka jest nie do poznania:
- jazda normalna, to tylko "muskanie" pedału gazu, czasami 1/3 możliwości,
- jazda dynamiczna - to połowa, wychylenia pedału gazu.

     Po wciśnięciu pedału gazu na 3/4 lub do deski z 90-konnej niepozornej Ibizy robi się prawdziwy GTI. Dzięki większej mocy silnika oraz mniejszym dawkom dozowanym pedałem gazu - auto przyjemnie zaskakuje, pali nawet o 1 litr mniej/100km. Wszystko przetestowane na naszym zaprzyjaźnionym samochodzie, którym mieliśmy możliwość przejechać klika tysięcy kilometrów.

     Jak to robimy - krok po kroku:

 

- Pierwszym krokiem jest przeprowadzenie wywiadu i rozmowa z klientem, jego oczekiwania zweryfikowane o stan techniczny i przebieg pojazdu.
- Drugi krok - zgranie fabrycznego sterownika silnika przez złącze diagnostyczne OBD.
- Trzeci etap to modyfikacja oprogramowania przeprowadzona przez doświadczonego specjalistę - programistę zajmującego się zawodowo chiptuningiem.
- Czwarty krok to wgranie nowego, zmodyfikowanego programu przez złącze diagnostyczne do komputera samochodu.
- Ostatnim etapem jest jazda próbna z akcelerometrem lub pomiar na hamowni.

 

 


     Oryginalny program przechowujemy w archiwum, na życzenie wręczamy Klientowi na płycie CD-ROM. W Każdej chwili bezpłatnie można przejść do seryjnych ustawień - ważne przy sprzedaży auta.

Orientacyjne ceny
/ zawierają podatek VAT /
Chiptuning auta turbodoładowanego bez pomiarów na hamowni
1500 zł
Chiptuning auta turbodoładowanego z pomiarami na hamowni
1700 zł

 

Jako, że jest to u nas nowa gałąź usług - oferujemy korzystne promocje w połączeniu z innymi naszymi produktami.